10) Napiš o místě, které chceš navštívit

30. října 2014 v 10:43 |  Hřejivá výzva
Jak tak koukám na tento úkol, trošku jsem ho již nakousla v devátém článku, který jsem odflákla, přiznávám se dobrovolně a bez mučení...
Je víc míst, které mám na seznamu těch, které chci navštívit. Jedním z nich je v předešlém článku zmiňovaný ostrov Lombok (včetně Indonésie, Thajska a města Kuala Lumpur), dalším mým velkým snem je Dubaj a známý Burj Al Arab, tím však vše nekončí, mým snem je také zaplavat si v Mrtvém moři a navštívit Londýn.

Lombok - nepříliš známý ostrov v Indonésii ležící vedle známého ostrova Bali a pro mě neznámého ostrova Sumbawy. Musím se tedy přiznat, že mám od dětsví strach ze sopek, žila jsem nedaleko hory, která vznikla sopečnou činností (avšak nikdy nesoptila) a na Lomboku je aktivní vulkán Rinjani, jehož vrchol dosahuje nadmořské výšky 3726m, je to tedy druhá nejvyšší sopka v Indonésii, erupce se zde objevily i v roce 2010. Dříve se sopka jmenomvala Samalas, byla o hodně větší a podle vědců způsobila ochlazení klimatu svou erupcí v roce 1257, sopečný materiál se dostal na místa po celé zeměkouli, včetně Grónska a Antarktidy. Vědci tvrdí, že výbuch tehdejší sopky Samalas v roce 1257 je srovnatelný s erupcí sopky Krakatoa roku 1883, která je označována za jednu z největších explozí, které svět pamatuje.

Do ostrova Lombok jsem se zbláznila po vyprávění mé kolegyně z práce, která tam byla s přáteli na vlastní pěst. Letěli nejen na Lobmok, ale projeli velkou část Indonésie, Thajska, dokonce pár dní byli i v Kuala Lumpur. Trávili v těchto končinách Vánoce i Silvestra... Celkem byli v tomto ráji měsíc a vyšlo je to na jednoho podobně, jako zájezd s českou CK na 14 dní do Egypta Smějící se A to jen proto, že si cestu i ubytování zařídili sami, což nebyl prý problém. Půl roku předem koupili letenku do Kuala Lumpur nebo Bangkoku, teď přesně nevím, odkud pak letěli na jeden z ostrovů v Indonésii a celý měsíc přelétávali nebo přeplouvali z ostrova na ostrov. Vždy, když na daný ostrov dojeli, podívali se kde je nějaké ubytování, vždy bylo někde volno a nestalo se, aby neměli kde spát. Ubytování bylo levné a krásné, žádné chatrče nebo pochybné ušmudlané penziony. Jedli v restauracích, chodili na masáže, jezdili na kajakách, půjčovali si skůtry i auto... Dokonce mi kolegyně řekla, že si ani sebou nebrali moc oblečení, protože když se jí něco roztrhlo apod., prostě to vyhodila a koupila si tam za pár kaček něco nového, je tam prý neskutečně levno Usmívající se Navíc například v Kuala Lumpur bankomat na každém kroku, takže s sebou nemusela mít neustále ranec v hotovosti. Nehledě na to, že tam i chudý český student je boháčem Usmívající se

Dubaj - je mým snem prostě od jaktěživa Usmívající se krásné bohaté město nekonečných možností a luxusu na kraji Perského zálivu. Jen si to představte - obrovská nákupní centra, nejvyšší budova světa Burj Khalifa (ve které je několik výtahů české výroby včetně toho ve špici budovy, který je nejvýše položeným výtahem na světě), umělé poloostrovy, nejluxusnější hotel světa Burj al Arab a policie jezdící v autech značek Lamborghini Aventador, Aston Martin One-77, Nissan GT-R, Mercedes-Benz SLS-AMG, McLaren 12C, Ferrari FF, Bugatti Veyron... Myslím, že by jen pořizovací cena tohoto vozového parku dost pomohla snížit schodek našeho státního rozpočtu Smějící se
Mým opravdu velikým snem je navštívit hotel Burj al Arab, aspoň malou část tohoto hotelu prohlédnout, usadit se do jednoho z pohodlných křesílek a dát si v tomto luxusním hotelu kávu. To je můj sen.
Noc v nejlevnějším apartmá, který jsem našla, stojí v přepočtu cca 120 000,-Kč, do hotelu své hosty sváží buď lodí, luxusním Rolls-Roycem nebo helikoptérou, jiná možnost není. Aby se mi ukázala cena, zadala jsem u hotelu datum přespání z 1.11. na 2.11.2014 a objevilo se mi, že mají poslední volný pokoj... No jak je vidět, nedostatkem klientů určitě netrpí :)
Po velmi krátkém uvážení jsem se rozhodla, že termín nebudu rezervovat a to i přes nabídku parkování zdarma. Ovšem je tu jedna možnost, jak hotel vidět. Není nutné v něm přespat, stačí si zařídit rezervaci do některé z restaurací nebo kavárny uvnitř hotelu a jen královsky utratit své pracně vydělané peníze za tu zatracenou kávu :)
Když už bych navštívila Dubaj, za shlédnutí by stál i luxusní hotel Atlantis The Palm nebo rovnou za přespání? Ležet ve vaně či posteli a koukat na proplouvajícího rejnoka...
Dubaj je prostě mým velkým snem, je to město superlativů, je to pohádkové město Tisíce a jedné noci, je to město, které samo o sobě dokazuje, že všechno je možné!

Mrtvé moře - od doby, kdy jsem se jako dítě dočetla o Mrtvém moři, toužím si v něm zaplavat. Tedy zaplavat, spíš se položit na vodu a nechat se nadnášet. Navíc další velké plus, nehrozí, že mě v tomto moři něco sežere! Když jsem jako dítě jezdila k moři, nikdy jsem nešla dál od břehu, než pár metrů, abych měla šanci utéct, kdyby se zde objevil žralok. A abych byla "poslední", resp. člověkem, který je nejdál od břehu? Neexistovalo, první na ráně pro krvelačného žraloka jsem být fakt nechtěla! Měla jsem hrůzu, když si šel táta zaplavat a plaval od břehu směrem do moře, navíc vždy celkem daleko. Nervozitou jsem si div neukousala prsty, jen jsem čekala, kdy ho stáhne pod vodu žralok a nad hladinu vytryskne gejzír krve... Ano, takhle to dopadá, když necháte dítě koukat na čelisti nebo podobné kraviny... A co teprve, když jsme šli na "banán", který táhli za lodí a vysypali nás daleko od břehu! Dostala jsem panický záchvat a málem jsem utopila svého tátu, ačkoli jsme měli všichni vestu, ječela jsem totiž jako šílená a lezla jsem mu na hlavu a tím jsem ho pořád potápěla pod vodu i s vestou... Neměla jsem strach z toho, že se utopím, ale z toho, že mě chytne "něco" za nohu a stáhne mě to pod vodu. Je tedy pravda, že i v rybníkách a zatopených lomech mám divný pocit z toho, že nevím co je pode mnou a nikdy nedávám nohy směrem dolů, prostě plavu plavu a plavu, dokud si nejsem jistá, že 100% došáhnu na zem.
Ale zpět k Mrtvému moři, ve skutečnosti se jedná o slané bezodtokové jezero, které se nachází 420m pod hladinou světového oceánu, je 67km dlouhé a maximálně 18km široké, tyto údaje se však mění, protože jezero poměrně rychle vysychá rychlostí přibližně metr za rok, v některých místech už břeh ustoupil o kilometr.
Slanost vody Mrtvého moře dosahuje 30-35% (klasické moře 3,5%), to způsobuje i vysokou hustotu vody, proto se v Mrtvém moři nemusí plavat, stačí si jen lehnout a nechat se nadnášet.
Když bych byla u Mrtvého moře, určitě bych chtěla být na té Izraelské straně. Jordánsko sice více bojuje za záchranu, ale v Izraeli je Jeruzalém, který bych také velmi ráda navštívila. Nejsem věřící, nejela bych tam z náboženských důvodů, ale z toho důvodu, že Jeruzalém je prostě nádherné historické město, navíc kdybych si měla vybrat, raději budu v židovském státě nežli ve státě, kde 92% obyvatel tvoří sunitští muslimové. Myslím, že nejsem sama, kdo má z muslimů "strach", v jejich státě člověk (kór žena) nikdy neví, čím se provinil. Nevím, jestli je tomu tak i v Jordánsku, většina částí země je prý pro turistiku naprosto bezpečná (obydlené oblasti větších měst, pobřeží Rudého moře) a pravda, nemám moc informací o tom, jak to v Jordánsku ve skutečnosti chodí, třeba bych pak měla jiný názor, více se přibližující pravdě. Momentálně bych ale volila Izrael.

Londýn - město plné gentelmanů a historických památek, takhle ho vnímám já a doufám, že tomu tak opravdu je. Vždycky
jsem chtěla vidět Big Ben, ale zajímaly by mě i jiné památky, například. Tower Bridge, nedávno jsem koukala na dokument, jak se tento zvedací most budoval, věděli jste, že se jedná o ocelový most? Nemám moc, co bych o Londýně napsala víc, je
to zkrátka jedno z měst, které chci navštívit a vzhledem k jeho krátké vzdálenosti předpokládám, že toto místo také navštívím, povozím se ve dvoupatrovém autobuse, svezu se na Londýnském kole, dám si místní čaj (o páté?) a vyfotím se u místní telefonní budky.

Musím přiznat, že mě láká Anglie celkově, než jen Londýn. Když už bych tam byla, tak bych jí chtěla projet celou, hlavně anglické hrady, ty mě nestkutečně lákají a nejraději bych je projela všechny :) V neposlední řadě bych ráda navštívila pravé anglické dostihy a případně bych si ráda zaplatila celodenní výjížďku po anglické přírodě :)

2 lidé ohodnotili tento článek.